دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل چیست؟

دستگاه مخابراتی تقویت کننده آنتن موبایل، ریپیتر آنتن موبایل یا بوستر موبایل دستگاهی الکترونیکی است که از بخش‌هایی شامل آنتن تقویتی خارجی، آنتن تقویتی داخلی، تقویت کننده، کابل و آداپتور تشکیل شده است. این سامانه بی‌سیم باعث تقویت سیگنال‌های ضعیف و تبدیل آن‌ها به سیگنال‌های قدرتمند می‌شود. برای استفاده از این سیستم محدودیت‌های مکانی وجود ندارد.

گاهی به دلیل بازدارندگانی مانند آپارتمان‌ها و برج‌های تجاری و مسکونی ممکن است در استخر، سالن ورزشی، زیرزمین، فروشگاه‌ها و مکان‌های دیگر با مشکل ضعیف شدن آنتن موبایل مواجه شوید. در این مواقع به راحتی می‌توان از تقویت کننده آنتن موبایل برای تقویت آنتن موبایل 3g، 4g و 5g و افزایش آنتن موبایل در خانه، زیر زمین، فروشگاه، باشگاه، محیط و فضای باز و حتی در نقاط کور استفاده کرد.

برای استفاده در منازلی که در حاشیه شهرها و در نقاط کور قرار دارند،‌ دستگاه‌های تقویت کننده آنتن خانگی مناسب‌تر هستند زیرا تهیه آن‌ها از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر است. همچنین به راحتی می‌توان دستگاه‌هایی مانند موبایل، لپ‌تاپ، تبلت را به اینترنت متصل کرده و سینگال‌های سلولی ضعیف را به سینگال‌های قوی تبدیل نمود.

 

معرفی انواع تقویت کننده تلفن همراه

تقویت کننده آنتن موبایل تک باند

یکی از انواع تقویت کننده آنتن گوشی همراه تقویت کننده آنتن تلفن همراه تک باند است و در مناطقی باعث تقویت سیگنال‌های استاندارد می‌شود که از یک بازه فرکانسی استفاده می‌شود‌. تقویت کننده آنتن موبایل تک باند در مناطق حاشیه شهرها و روستاهایی که فقط دارای یک باند فرکانسی مثل همراه یا ایرانسل هستند، به کار می‌رود. در این مناطق سیگنال‌ها ضعیف هستند و به تقویت نیاز دارند. این سیستم توانایی تقویت باند 900 الی 2100 را دارد و به دلیل توان و گین بالا برای استفاده در اتاقک‌ها و کانکس‌های خارج از شهر بهترین گزینه به شمار می‌رود.

تقویت کننده آنتن موبایل دو باند

در شهرها و مناطقی که دو باند فرکانسی مثل ایرانسل و همراه اول سرویس دهنده سیگنال موبایل هستند، نمی‌توان از تقویت کننده تک باند استفاده کرد، زیرا دچار اختلال خواهد شد و مشترکان نمی‌توانند از سیم‌کارت خود استفاده کنند و اینترنت موبایل آن‌ها نیز با مشکل مواجه می‌شود. در چنین مناطقی باید از تقویت کننده موبایل دو باند استفاده شود، زیرا این دستگاه توانایی تقویت همزمان سیگنال‌های دو باند فرکانسی را دارد.

تقویت کننده آنتن موبایل سه باند

تقویت کننده آنتن موبایل سه باند که به آن تقویت آنتن موبایل فول باند هم گفته می‌شود. از این دستگاه در ساختمان‌های مسکونی، فروشگاه‌ها، ساختمان‌های تجاری و اداری استفاده می‌شود. دکل‌های مخابراتی موجود در شهرهای بزرگ همه اپراتورها مانند ایرانسل، همراه اول، رایتل و غیره را پوشش می‌دهند. ریپیتر سه باند یا در واقع تقویت کننده فول باند با پشتیبانی از تمام اپراتورها باعث تقویت سیگنال‌ها می‌شود. این سیستم باعث تقویت سیگنال‌های 3g، 4g، ltl می‌شود و آنتن‌دهی را در مناطقی مانند زیر زمین، برج و مناطقی مانند تپه، کوه و… به میزان زیادی تقویت می‌کند. برای افزایش آنتن دهی و بالا بردن سرعت اینترنت در گوشی‌های ارزان و بی‌کیفیت نیز می‌توان از تقویت موبایل فول باند استفاده کرد.

 

دستگاه‌ ریپیتر چه تفاوتی با تقویت کننده آنتن موبایل دارد؟

همان طور که می‌دانید دریافت سیگنال‌های شبکه تلفن همراه به وسیله دکل‌های مخابراتی صورت می‌گیرد. گاهی اوقات به دلیل وجود عوامل مختلفی مانند کوه، جنگل، تپه و… در مناطق کور دکل نمی‌تواند باعث اتصال داده شود و در نهایت تلفن همراه از دسترس خارج خواهد شد. در چنین مواقعی دستگاه تقویت کننده آنتن هیچ کارایی ندارد، زیرا اصلاً آنتنی وجود ندارد که تقویت شود. این دستگاه فقط زمانی کاربرد دارد که بخواهید آنتن ضعیف را تقویت کنید. در مواقع عدم وجود آنتن از دستگاه ریپیتر استفاده می‌کنند‌. ریپیتر دستگاهی قوی‌تر از تقویت کننده آنتن است و با توان بالایی باعث دریافت و انتقال داده می‌شود. این دستگاه بیشتر در مناطقی مانند معادن، روستاها، جاده‌ها و… استفاده می‌شود. برای استفاده از ریپیتر باید از افراد متخصص کمک بگیرید.

خرید دستگاه تقویت آنتن موبایل از ریپیتر 110

برای خرید بهترین دستگاه‌های تقویت کننده آنتن تلفن همراه می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید؛ و با خرید این دستگاه مشکل آنتن دهی موبایل و ناتوانی اینترنت خود را در محل کار یا سکونت خود برطرف کنید. محصولات ما با 12 ماه گارانتی ارائه می‌شوند. شرکت ریپیتر 110 یکی از بهترین شرکت‌های حرفه‌ای در زمینه تولید و فروش بوستر موبایل، تقویت‌کننده آنتن موبایل، تجهیزات مخابراتی و آزمایشگاهی می‌باشد.

نکات بسیار مهمی که قبل از خرید باید بدانید

شرکت ریپیتر 110 فعالیت خود را از سال 1383 آغاز کرد و در سال 1392 با استفاده از مهندسین باتجربه توانست کشور را در زمینه تولید دستگاه‌های تقویت موبایل به خودکفایی برساند. خدمات شرکت ریپیتر 110 عبارتند از نصب تقویت آنتن موبایل در تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز و تهران، نصب تقویت کننده موبایل تک باند، دو باند، سه باند یا فول باند،‌ پشتیبانی از همه اپراتورهای مخابرات مانند ایرانسل، رایتل و همراه اول، نصب ریپیتر در جاده‌ها، خارج از شهر و معادن، تقویت آنتن دهی در موبایل‌های 3g، 4g و 5g. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت‌ها و نحوه خرید از این شرکت با مشاوران سایت تماس برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *